Cloudové úložisko sa teší obľube

Dropbox (NASDAQ)

  • Citigroup stanovila cieľovú cenu akcií 15.5.2020 na 27 USD. (finviz.com)
  • V období od 16.12.2020 do 15.6.2020 sa cena akcií DBX zvýšila na 21,88 USD. (yahoofinance)
  • Citigroup radí BUY .(finviz.com)
  • Predpokladá sa, že miera rastu spoločnosti je 48 % v bežnom roku
  • Zacks Consensus Estimate za posledný štvrťrok odhadol pre celoročný zárobok DBX nárast o 196,30 %.  (zacks.com)

Podľa Zacks research prevýšil Dropbox 7. 5. finančné výsledky za prvý štvrťrok fiškálnej stratégie 2020. Akcie tejto spoločnosti potom vyleteli o 20 %, napriek tomu, že index S&P 500 bol v 12 % sklze. Otázkou teraz zostáva, či koronavírus spoločnosti cloudových riešení a ich zásobám pomôže k boomu.

Spoločnosť Dropbox ponúka svojím zákazníkom úložisko v cloude. Okrem hosting súborov sa služby rozšírili na takzvanú „platformu pre spoluprácu“.  Dropbox sa predháňa s ďalšími technologickými gigantmi ako sú Google (GOOGL) alebo Microsoft (MSFT) na trhu cloudových úložísk. Na konci štvrťroku sa spoločnosť Dropbox pýšila 600 miliónmi užívateľov po celom svete, z toho 14,6 miliónov bolo platiacich užívateľov, čo predstavuje nárast o 11 % oproti minulému roku. Mnoho užívateľov je ale stále spotrebiteľom a Wall street vyžaduje, aby spoločnosť dokázala, že má potenciál pritiahnuť viac firemných užívateľov, čo by jej v nasledujúcich rokoch pomohlo v pokračovaní v raste ako cloudového riešenia. Dropbox s ohľadom na túto skutočnosť zverejnil svoje ziskovosti podľa GAAP z prvého štvrťroku k 31.3.2020. Z dát vyplýva, že jej upravený štvrťročný zisk, ktorý činil 0,17 USD na akciu, s prehľadom presiahol odhady Zacks a v porovnaní s predchádzajúcim obdobím narástol o 70 %. Štvrťročné príjmy DBX taktiež vzrástli, a to o 18 % na 455 miliónov USD. Celkovo akcie DBX vzrástli za posledný polrok o 12 %. V tomto roku je rast vyšší, 20 %, od 12. marca dokonca cez 35 %.

DBX okrem iného spadá taktiež do skupiny akcií, ktoré majú potenciál ťažiť z núteného pobytu mnohých ľudí doma. Táto výhoda sa ďalej týka firiem ako sú napríklad Zoom (ZM), Netflix (NFLX) atd. Širší technologický priestor naviac obhájil svoju pozíciu odolného hráča, ktorý odolal i poklesom ziskov spôsobených koronavírusovou pandémiou.