Športový gigant nestráca ani v kríze

Pandémia donútila v polovici marca k uzatvoreniu predajní aj takú spoločnosť akou je Nike. Dialo sa tak v Severnej Amerike, západnej Európe, Austrálii a Novom Zélande. Prvotný plán hovoril o uzatvorení na dva týždne.

Opätovné otvorenie sa však konalo približne v polovici mája. Zákazníci v tej dobe mohli nakúpiť v približne pätnástich krajinách, čo činí cca 40 percent vlastnených lokalít spoločností Nike v Afrike, na Strednom východe a v Európe, ďalších 15 % v Tichomorí a Ázii a 5 percent v Severnej Amerike. Znovuotvorenie sa konalo postupne na skrátenú dobu prevádzky. K obnoveniu prevádzky sa uchýlili aj veľkoobchodní partneri Nike.

„Vo vysoko dynamickom prostredí značka Nike naďalej rezonuje so spotrebiteľmi po celom svete, pretože naše digitálne podnikanie sa na každom trhu zrýchľuje,“ povedal John Donahoe, prezident a generálny riaditeľ, vo svojich pripravených poznámkach. „Sme jedinečne pripravení rásť a teraz je čas stavať na silných stránkach a odlišných schopnostiach spoločnosti Nike. Pokračujeme v investovaní do našich najväčších príležitostí, vrátane prepojenejšieho digitálneho trhu, aby sme rozšírili naše vedenie a podporili dlhodobý rast. “

Rastu apeluje taktiež osemnásť z dvadsiatich analytikov, ktorí dávajú Nike doporučenia BUY. Behom uplynulého týždňa stúpla hodnota Nike o dva americké doláre za akciu. Maximálna cieľová cena Nike je udávaná na 130 USD podľa serveru TipRanks.com. Číslam dopomáha fakt, že Nike zaznamenal výrazný nárast digitálneho predaje vo štvrtom štvrťroku o celých 75 %.