Poznať zákazníkov je pre úspech kľúčové

Salesforce (NYSE)

  • Wells Fargo stanovilo 29.5.2020 cieľovú cenu Salesforce na 21 USD za akciu. (finviz.com)
  • Ten istý deň zmenilo Mizuho svoje doporučenie na BUY. (finviz.com)
  • Cena akcií stúpla v období od 13.1.2020 do 11.6.2020 o 13,46 USD na 172,05 USD. (yahoofinance,com)
  • Očakávaný obrat CRM vo fiškálnom roku 2021 je 20 miliárd USD. (fool.com)
  • Salesforce podľa výskumnej firmy IDC dominovala v roku 2019 na trhu CRM s podielom 18,4 %. (fool.com)

Salesforce je korporácia zaoberajúca sa softwarovými riešeniami pre správu vzťahov so zákazníkmi. Pravidelne zlepšuje svoje ponuky softwaru ako služby (SaaS) tým, že získava nové sľubné technologické startupy. V roku 2019 tak získala spoločnosť Bonobo Al, ktorá sa zaoberá automatizovanou analýzou telefónnych hovorov zákazníkov, textov a chatov, ktorá následne vie poskytovať užitočné informácie. Táto funkcia je ako stvorená pre software Salesforce Einstein, ktorý je založený na umelej inteligencii, so schopnosťou na základe dát identifikovať predtým neviditeľné obchodné vzorce. Poskytuje tak perfektné predajné príležitosti, určí vhodnosť určitých marketingových stratégií a dokáže optimalizovať fungovanie a prevádzanie podnikov všeobecne).

Vďaka týmto kvalitám majú akcie Salesforce a niekoľko ďalších svetových najlepších spoločností na trhu umelej inteligencie veľký rastový potenciál s veľkým kapitálom, každoročne rastie ich predaj o viac než 20 %. Podľa analytikov sa majú ich zisky behom nasledujúcich rokov zvyšovať o 18 % každý rok.

V roku 2019 výskumná firma IDC pripisovala Salesforce dominantný 18,4% podiel na trhu CRM, nasledovali ju firmy SAP s 5,3 % a Oracle c 5,2 %.

Management spoločnosti je pripravený posilniť svoje vedení, keďže očakáva rozšírenie trhu CRM o zloženú ročnú mieru rastu (CAGR) 12 %, predpokladaný rast výnosov odpovedá 17 %.