Holandská pivovarnícka spoločnosť Heineken oznámila za prvých šesť mesiacov tohto roka pokles prevádzkového zisku o 22,2 % na 1,6 mld. eur (38,2 mld. Kč).

Polročný prevádzkový zisk spoločnosti Heineken klesol o 22 percent na 1,6 miliardy eur

Holandská pivovarnícka spoločnosť Heineken oznámila za prvých šesť mesiacov tohto roka pokles prevádzkového zisku o 22,2 % na 1,6 mld. eur (38,2 mld. Kč). Objem predaja piva sa znížil o 5,6 percenta. Spoločnosť to uviedla vo svojej dnešnej správe o výsledkoch hospodárenia. K poklesu tržieb a zisku za prvý polrok prispelo spomalenie hospodárskeho rastu vo Vietname. Druhý najväčší výrobca piva na svete znížil svoj celoročný výhľad zisku.

Neodháňať zákazníkov

Tržby spoločnosti v prvom polroku vzrástli o 6,3 % na 17,44 mld. eur. Ako uvádza agentúra Bloomberg, Heineken zvýšil ceny o 13 percent v súvislosti s poklesom objemu predaja. Pivovary sa snažia preniesť vysoké náklady na suroviny na spotrebiteľov bez toho, aby ich donútili prejsť na lacnejšie značky. Problémy Heinekenu môžu byť predzvesťou problémov jeho konkurentov, ako sú najväčší svetový pivovar Anheuser-Busch InBev a Carlsberg.

„Na začiatku roka sme do našich vstupných nákladov započítali infláciu,“ povedal výkonný riaditeľ Dolf van den Brink. „Na kľúčovom trhu vo Vietname, ktorý je pre nás neúmerne dôležitý, sme sa stretli s pomerne silným hospodárskym spomalením,“ dodal.

Najhoršie výsledky

Vietnam a Nigéria sa na poklese spotreby v prvom polroku podieľali viac ako polovicou. Slabý bol aj dopyt v Amerike. Holandská spoločnosť je najväčším výrobcom prémiového piva vo Vietname, kde pôsobí už tri desaťročia a predáva značky ako Tiger.

„Ide o najhoršie výsledky, aké sme doteraz videli,“ napísali analytici RBC James Edwardes Jones a Emma Letherenová s odkazom na ďalšie spotrebiteľské spoločnosti, ktoré sledujú.

Akcie Heinekenu okolo 12:25 SEČ na amsterdamskej burze odpisovali 6,4 %.

zdroj: ČTK