Mitsubishi, nissan, honda

Mitsubishi sa chce pripojiť k aliancii Nissan a Honda

Japonská automobilka Mitsubishi Motors sa pripojí k aliancii spoločností Honda Motor a Nissan Motor. Zlúčením vznikne skupina, ktorá ročne predá viac ako osem miliónov automobilov. Podľa agentúry Reuters o tom informoval japonský denník Nikkei.

Strategické partnerství Nissan a Mitsubishi

Nissan vlastní 34-percentný podiel v Mitsubishi. Podľa Nikkei budú teraz automobilky pracovať na dokončení detailov strategického partnerstva. Majú v úmysle najmä štandardizovať softvér na riadenie a kontrolu rôznych funkcií a systémov vo vozidle.

Mitsubishi sa k správe odmietlo vyjadriť a hovorca Hondy na žiadosť o komentár nereagoval. Hovorca spoločnosti Nissan uviedol, že správa nie je založená na ničom, čo by niektorá zo spoločností oznámila. Spoločnosti Nissan a Honda v marci oznámili, že zvažujú strategické partnerstvo s cieľom spolupracovať na komponentoch elektrických vozidiel a využívaní umelej inteligencie v softvérových platformách automobilov.

Reštrukturalizácia aliancie Nissan-Renault-Mitsubishi

Mitsubishi Motors je už súčasťou dlhodobej aliancie so spoločnosťou Nissan a francúzskym Renaultom. Minulý rok sa tieto tri automobilky dohodli na reštrukturalizácii tejto aliancie s cieľom vytvoriť menšie, ale pragmatickejšie a agilnejšie partnerstvo.

Výzvy a konkurencia na trhu s elektromobilmi

Spolupráca medzi týmito tromi spoločnosťami by mohla pomôcť japonským výrobcom automobilov znížiť náklady a posilniť ich v boji proti silnej konkurencii na trhu s elektromobilmi, ktorému dominujú spoločnosti ako čínska BYD a americká Tesla. Okrem toho v Číne, ktorá je najväčším automobilovým trhom na svete, mali japonské automobilky predtým silné postavenie. Teraz však čelia domácim značkám, ktoré rýchlo zvýšili výrobu a získali si zákazníkov lacnými autami.

Finančné problémy a zníženie výhľadu

Snaha o spoluprácu prichádza v čase, keď Nissan, tretí najväčší japonský výrobca automobilov, neustále stráca podiel na svojich dvoch najväčších trhoch, v USA a Číne. V poslednom fiškálnom roku, ktorý sa skončil v marci, tieto dve krajiny predstavovali polovicu celosvetového predaja automobilky. Tento týždeň automobilka znížila svoj celoročný výhľad po tom, ako rozsiahle zľavy v USA takmer zlikvidovali celý jej zisk za prvý štvrťrok.

Zdroj: čtk