Ako začať podnikať: Sprievodca pre nových podnikateľov

Ako začať podnikať: Sprievodca pre nových podnikateľov

List of Content

V čom podnikať – nápady na podnikanie

Všetci začínajúci podnikatelia musia zistiť, ako si vybrať oblasť, nájsť klienta a propagovať sa.
výrobok. V tomto článku vám poradíme, ako neopakovať typické chyby začínajúcich podnikateľov, ako
ako sa pripraviť na vstup na trh a ako položiť správne základy svojho podnikania.

Nie vždy sa z túžby po vlastnom podnikaní zrodí podnikateľský nápad. Pokiaľ sa chcete stať podnikateľom, ale nemáte predstavu, čo predávať, odpovedzte si na tieto otázky: Čo vás baví robiť? Čo sa chcete naučiť a čo už viete? Čo môžete urobiť pre svojho klienta ešte dnes? A napokon, potrebuje vôbec klient tento produkt?

Podnikanie je zbytočné, ak váš produkt neodpovedá na potreby zákazníkov – podnikanie začína riešeniami problém zákazníka. Pred vstupom na trh si overte, či bude o vašu ponuku záujem: skúste predávať produkt prvým zákazníkom. Analyzujte, ktoré produkty a služby ponúka vaša konkurencia a prečo a porovnajte ich so svojimi vlastnými.

Ak už máte podnikateľský nápad, položte si rovnaké otázky a uistite sa, že vás žiadna z nich neprekvapí.

Čítajte tiež: Investago Recenzia

ako začať podnikať

Ako si vybrať odbor a kľúčový segment

Pokus o vedenie vlastného podniku je bez ohľadu na výsledok novou skúsenosťou a učením sa. Úspech podniku na
do veľkej miery závisí od toho, aký podnikateľský štart si človek zvolí na začiatku náročnej, ale zaujímavej cesty.
Len 1 z 10 začínajúcich podnikov prežije a prosperuje na vysoko konkurenčnom trhu. Preto, aby ste neboli
aby ste neboli sklamaní a neprišli o veľa peňazí, odporúčame vám, aby ste si vybrali odvetvie, ktoré nevyžaduje veľké
finančná investícia na začiatok.

Jedným z najobľúbenejších podnikateľských nápadov je prevádzkovanie internetového obchodu.

Záujem spotrebiteľov o nakupovanie online rastie veľkým tempom, rovnako ako počet maloobchodníkov. Veľký výhodou online nakupovania je, že nie je potrebné prenajímať kancelárie a sklady. Je možné pracovať na v pohybe – odoslanie tovaru zo skladu výrobcu do skladu online agregátora alebo na adresu kupujúceho.

Ak vás online obchodovanie neláka, pri hľadaní odpovede sa pozrite na otázku, aký druh podnikania založiť ako začínajúci podnikateľ, pozrite sa na každodenné potreby ľudí. Napríklad v potravinárskom a nápojovom priemysle. Ľudia občerstvujú sa v každej možnej situácii, pri chôdzi, na ceste do práce, na ulici. A to je dôvod, prečo dopyt po rýchlom občerstvení vždy bol a vždy bude. Podnikateľ môže ponúkať tradičný sortiment výrobkov alebo pripravovať exkluzívne jedlá podľa originálne recepty. Zvláštnosťou tohto podniku je, že na rozdiel od kaviarní a reštaurácií zostáva počas karanténne obmedzenia. Na preplnených miestach, v prevádzkach rýchleho občerstvenia sú stále žiadané.

Nižšie uvedené tipy použite bez ohľadu na to, aké odvetvie podnikania si vyberiete. Vybrali sme ich, aby sme poskytli
relevantné a uplatniteľné v každom prípade.

Mohlo by vás zaujímať: Recenzia Tradematics

1. Spočítajte počet potenciálnych zákazníkov

Na začiatku je dôležité nezameriavať sa na celú špecializovanú oblasť, ale len na určitý segment. Kto
budú využívať vaše služby a ako často ich budú využívať? Ak napríklad otvárate make-up
štúdio, vaši klienti môžu byť profesionálni umelci, modelky alebo obyčajní ľudia – rozhodnite sa
na koho sa zameriavate. Nahliadnite do verejnej sféry a použite štatistiky na spresnenie svojich predpovedí.

2. Zhodnoťte solventnosť publika

Trh je síce obrovský, ale zisky sú skromné. Pri príprave podnikateľského plánu zvážte nielen potenciálny dosah, ale aj solventnosť potenciálnych klientov, pretože aj tá určuje, koľko výrobok bude stáť.

3. Zistite, koľko máte konkurentov

Analyzujte, koľko ponúk je na trhu a ako sú prezentované – môžete vyniknúť? Ak máte veľa konkurencie, zamerajte sa na užší segment.

4. Identifikujte svoje výhody oproti konkurencii

Vžite sa do kože svojich zákazníkov a premýšľajte o tom, v čom je vaša značka lepšia ako ostatné. Nižšie
cena by nemala byť jedinou výhodou – nezabudnite na hodnotu produktu pre zákazníka.

Business plán a finančný model: Základ úspešného podnikania

Aby ste sa pri realizácii vlastného projektu nestretli s ťažkosťami, je potrebné vypracovať účinný
podnikateľský plán. Mala by obsahovať predpokladané náklady, možnosti propagácie produktov vašej spoločnosti a
náklady na rôzne druhy výrobkov a služieb. Je žiaduce predpísať približnú výšku budúcich príjmov. Plán
je určený len pre vaše pohodlie a nie je kontrolovaný bankou ani investormi, takže ho môžete zapísať
v akejkoľvek forme, ktorá vám vyhovuje. Počas realizácie projektu vám tento plán pomôže nezmeškať
dôležité fázy práce.

Okrem toho je vhodné uviesť predpokladané náklady na počiatočnú fázu podnikania, aby sa predišlo prekročeniu
rozpočet na nepredvídané udalosti. Snažte sa nepoužívať hotový podnikateľský plán stiahnutý z internetu,
keďže ide skôr o priemerné hodnoty, ktoré nemusia v skutočnosti zodpovedať
aktuálne čísla.

v čom podnikať

Ako začať podnikať – Ako získať peniaze na svoj nápad

Ak práve začínate podnikať, je vhodné vyhnúť sa pôžičkám alebo úverom, ale radšej využiť
vlastný kapitál, aj keď je malý. Nezabúdajte, že podnikanie je často spojené s určitými rizikami, a ak
sa niečo pokazí, podnik sa zatvorí a vy budete musieť dlho splácať svoje záväzky z úveru. Každá pôžička je veľká
zodpovednosť!

Ak ste stále odhodlaní začať podnikať, zvážte vládne programy na podporu malých podnikov (granty,
súťaže, stimuly a vládne dotácie pre začínajúce podniky), potenciálni investori alebo crowdfunding. V
posledné dve možnosti, mali by ste teraz identifikovať investora/podiel na financovaní, aby ste
vyhnúť sa budúcim nedorozumeniam.

Ako začať podnikať – Právne a daňové aspekty podnikania

Mnohí ľudia, ktorí uvažujú o založení vlastného podniku, nevyhnutne stoja pred voľbou, akú formu bude mať
tento podnik bude následne prevádzkovaný. Právne predpisy nám ponúkajú dve možnosti, ako viesť podnik – buď ako
ako právnická osoba alebo ako živnostník. Aké sú výhody a nevýhody týchto foriem?

SZČO

Daňové zaťaženie – samostatne zárobkovo činné osoby majú výhodnejšiu 15 % sadzbu dane z
ale mali by ste mať na pamäti, že okrem toho musíte platiť sociálne a zdravotné poistenie. Rozdiel medzi
príjmy a výdavky sa potom zdaňujú, ale ak sú vaše výdavky nízke, môžete využiť tzv. paušálnu sadzbu v závislosti od
typ podniku. Okrem toho môžu samostatne zárobkovo činné osoby využívať rôzne daňové úľavy
(napríklad pre deti), ktoré môžu výrazne znížiť daň.

Samostatná zárobková činnosť sa zvyčajne oplatí na začiatku podnikania, keď ešte neviete, aký príjem budete mať. Pre jednotlivcov
samostatne zárobkovo činné osoby, nižšie náklady na založenie podniku a
nižšie náklady na vedenie účtovníctva (alebo daňovej evidencie).

Spoločnosť (s. r. o.)

Daňová povinnosť – sadzba dane z príjmu je 19 %, ale na rozdiel od samostatne zárobkovo činných osôb
Ltd. nepodliehajú odvodom na zdravotné a sociálne poistenie. Daň sa platí zo zisku, ktorý predstavuje rozdiel medzi
príjmy a výdavky spoločnosti v danom roku. V porovnaní so samostatnou zárobkovou činnosťou
nie je dôležité, koľko peňazí vám príde na účet, ale koľko ste počas roka skutočne vyfakturovali.

Spoločnosť s ručením obmedzeným sa zvyčajne zakladá vtedy, keď spoločnosť dosahuje väčšie príjmy, čo so sebou prináša väčšiu zodpovednosť za
alebo v situácii, keď potrebujete oddeliť podnik, mať ďalšieho partnera v spoločnosti alebo
investora, pre ktorého s.r.o. ponúka jednoduchšie právne postupy.

Neprehliadnite: Recenzie Ozios

Marketing a propagácia: Ako osloviť cieľovú skupinu

Váš nápad bol úspešný, dosiahli ste prvý zisk, podpísali ste lukratívnu zmluvu na tovar alebo služby.
a teraz je čas aktívne rozvíjať svoje podnikanie. Ak chcete prilákať čo najviac zákazníkov, potrebujete správne
propagácia.

Používajte správne marketingové kanály, aby sa spotrebitelia dozvedeli o vašom produkte. Nájsť
odpovede na nasledujúce otázky: Aké stránky navštevujú potenciálni zákazníci, ako a kam chodia po práci, ktoré
blogerov a značiek, ktoré sledujú, aké videá sledujú?

Začnite spustením online predaja prostredníctvom populárnych webových stránok, vizuálnej reklamy a
potom propagujte svoju značku na svojich webových stránkach a v sociálnych médiách. Marketing
Kampane sú nevyhnutné na prilákanie nových zákazníkov a budovanie zákazníckej základne.
Služba Google Ads bude užitočným nástrojom: poskytuje mesačné štatistiky vyhľadávania kľúčových slov.

nápady na podnikanie

Kľúče k úspechu

Nezabudnite, že chyby sú užitočné.

Poučte sa z negatívnych skúseností seba aj iných a nevzdávajte sa po sérii porážok. Problémy a krízy
sú normálne a nútia vás hľadať nové riešenia.

Plánujte

Vedenie vlastného podniku si nevyžaduje o nič menej disciplíny ako zamestnanie. Bez sústredenia a
konkrétnosť, nie je možné napredovať – stanoviť si úlohy na deň, mesiac, rok atď.

Prijmite opatrenia

Upustite od perfekcionizmu: Je lepšie uviesť na trh nedokonalý produkt a rýchlo ho upraviť, ako
podľahnúť konkurencii a obetovať svoj zárobok.

Analýza

V každej fáze analyzujte vykonanú prácu. Ak zistíte, že ďalší krok vás nepriblíži k cieľu, zmeňte plán.

Začiatok vlastného podnikania nie je jednoduchý, ale ak ho beriete vážne a zodpovedne, projekt určite uspeje. Je dôležité, aby ste milovali to, čo robíte, pretože len tak môžete dosiahnuť vysoký výkon.
vaše budúce podnikanie.

Článok je dostupný aj v angličtine a češtine.