Od Facebooku k Pinterestu

  • Portál tipranks.com stanovuje cieľovú cenu akcií PINS na 32 USD. (tipranks.com)

  • Analytik zo spoločnosti Nomura Mark Kelley doporučuje BUY. (tipranks.com)

  • Všetky výhľady serveru yahoofinance.com predpokladajú ďalší rast akcií. (yahoofinance.com)

  • Mark Mahaney zo spoločnosti RBC Capital udáva pre PINS doporučenie BUY. (tipranks.com)

  • V období od 15.6.2020 do 14.7. 2020 sa cena akcií PINS zvýšila z 20,38 USD na 24,78 USD (yahoofinance.com)

Pinterest, Inc. prevádzkuje svoju činnosť v USA aj na medzinárodnej úrovni. Platforma poskytuje ľuďom inšpiráciu z rôznych oblastí od životného štýlu, receptov a tipov na domáce dekorácie po turistické destinácie atď. Ide o službu, ktorá je založená na vizuálnu prezentáciu, ktorá sa prispôsobuje osobným preferenciám a vkusu daného užívateľa. Spoločnosť začínala v roku 2008 pod názvom Cold Brew Labs Inc., ako Pinterest, Inc. ju poznáme od apríla 2012.

Pre väčšinu hráčov na poli sociálnych médií sa rast užívateľov ukázal ako prchavý ukazovateľ úspechu. Neplatí to okrem Facebooku práve pre Pinterest. Ten stále disponuje silným mesačným počtom aktívnych užívateľov (MAU), a to hlavne na medzinárodných trhoch. Od konca roku 2018 pribudlo Pinterestu 102 miliónov MAU, viac ako 90 % pochádzalo z krajín mimo USA. Za rovnaké obdobie sa viac než zdvojnásobil priemerný príjem na užívateľa na medzinárodných trhoch. Inzerenti sú ochotní platiť viac, aby svojou reklamou ovplyvnili stále rastúci počet užívateľov Pinterestu.

Dôležité je taktiež mať na pamäti boj Facebooku s veľkými podnikmi kvôli reklamám na tejto platforme. Vďaka sporom by Pinterest mohol prilákať viac inzerentov vrátane veľkých značiek a zaistiť mu tak stabilný príjem na ďalšie roky. Okrem blokovania reklám nahráva Facebook Pinterestu tiež tým, že zrušil svoju aplikáciu Hobbi, ktorá podobne ako Pinterest dávala užívateľom miesto k zberu obrázkov a nápadov súvisiacich s ich koníčkami.