Recenzia Capital Markets a ich novej investičnej platformy MNYMAN

V tomto diele recenzií brokerských webov sa netradične nebudeme venovať samotnému brokerovi, ako jeho obchodnej novinke, ktorá pripomína skôr sociálne médium. Popíšeme našu osobnú skúsenosť s predstavením platformy MNYMAN, ktorú poskytuje Capital Markets, o.c.p., a.s. Capital Markets je slovenský obchodník s cennými papiermi. Na tomto trhu je od roku 2008.

Je na trhu miesto pre ďalšiu online platformu?

Na Slovensku je na rozdiel od českého trhu menej ocp-čiek, čo zatiaľ nevytvára také konkurenčné prostredie, aké existuje v Čechách. Na základe toho sa k svojmu podnikaniu stavajú aj tieto licencované subjekty národnou bankou. Väčšina z nich je projektom na predaj vlastných produktov majiteľov skupiny, ktorá vlastní samotného obchodníka a zároveň Private Equity spoločnosť, či nejakého toho developera. Obchodník predávajúci bondy skupiny, takto napomáha k expanzii svojej vlastnej alebo nevlastnej sestry a nepriamo aj k rastu skupiny.

Preto zvedavosť našej redakcie vzbudilo pozvanie na Kick Off novej Investičnej platformy, ktorá podľa pozvánky Capital Markets mala tento starý model zmeniť. Akcia sa konala 21.5. 2019 v Banskej Bystrici. Ľudí prišlo dosť, no väčšina evidentne nebola zo sprostredkovateľského biznisu, resp. niektorí z nich evidentne nemali skúsenosti ani s investovaním. Nechápali sme čo tu robia a kládli sme si otázky, či to vie sám organizátor akcie.

Speaker obchodníka privítal nielen tých, ktorý majú skúsenosť s investovaním alebo ktorí investičné produkty sprostredkovávajú, ale aj tých, čo doslova nevedeli, prečo sem vlastne prišli. Spozorneli sme a začali šípiť, že to bola asi stratégia organizátora.
Celé dve hodiny sa speaker snažil odpovedať na tri základné otázky: Prečo prišli s platformou? Čo umožňuje a kde sú jej hranice? A kde je jej budúcnosť?

MNYMAN

Platforma dostala názov MNYMAN. Dostali sme informácie, že je to skratka dvoch anglických slov Money a Man. Názov podľa vyjadrenia Capital Markets prišiel potom, ako si v úzkom okruhu pomenovali ich cieľ: „Rozbehnúť platformu, ktorá dokáže na jednom mieste kolektovať potenciálnych záujemcov o spoluprácu s platformou, potenciálnych klientov, ktorí chcú vedieť viac o peniazoch a investičných riešeniach, ktoré ponúka vyspelý kapitálový trh. Obchodník otvára pomocou platformy spoluprácu doslova s každým, kto má chuť niečo zmeniť a má dostatočný okruh priateľov, známych alebo klientov zo svojho hlavného biznisu, ako je napríklad realitná kancelária, či iný druh biznisu.“

Podstata platformy

Pochopili sme, že platforma dokáže vytvoriť návštevníkovi, ktorý stojí o spoluprácu tzv. promolink, či promobaner.  Tieto majú slúžiť na to, aby si záujemca  o spoluprácu napríklad mohol baner umiestniť na webstránku svojho core biznisu, či stránky svojich známych, ktorí pracujú napríklad v spomínanom realitnom biznise.
V tej chvíli sa v miestnosti začala doslova mrviť väčšina osadenstva, ktorá evidentne pochádzala z tohto segmentu sprostredkovateľského biznisu. Speaker pokračoval ,,Promolinky a baneri môžete posielať svojim známym cez sms, emaily, alebo ich umiestnite na sociálne siete. Akonáhle Vaši priatelia prejavia záujem stať sa súčasťou našej a odteraz aj Vašej platformy a o investičné služby, ktoré poskytuje kliknú na Váš promolink, či baner a my ich presmerujeme do registrácie.“

Naozaj, musíme uznať, že táto je fakt krátka. Údaje ako meno a priezvisko, mobil, či email klienta posunie záujemcu do kroku kde sa validáciou preverí skutočnosť klientových údajov. V momente, ako sa speaker, ktorý v tej chvíli prezentoval správanie sa potenciálneho záujemcu zaregistroval, neprešli 2 minúty a zazvonil telefón. Ozval sa mužský hlas, ktorý ho profesionálne a evidentne školene privítal v platforme a pokračoval popisom jej možností. Odvolajúc sa na licencie, ktoré získal od regulátora som pochopil , že jeho úlohou je s klientom spraviť obchod. Neprešli ďalšie dve minúty a záujemca už prechádzal tzv. Test investora, ktorý mu v závere automaticky otvoril zámky na produktoch poskytujúcich prevádzkovateľom. Následným uzatvorením Zmluvy na diaľku (jediným klikom) si takto potenciálny klient mohol vybrať jeden z ponúkaných produktov, ako BROKERAGE – nákup a predaj akcií svetových firiem.

Investičné príbehy

MNYMAN chce záujemcom o investovanie prinášať investičné príbehy ktorými sa klient môže inšpirovať pri nákupe akcií. Ďalším produktom sú RIADENÉ PORTFÓLIÁ kde klientom obchodník môže nakúpiť  aj akcie s vyššou menovitou hodnotou ako napr. akcie AMAZON ktorá prevyšuje 1000 USD. Takéto môže nakupovať dokonca aj klient so sporiacou schémou kde investuje min. 100 EUR/USD mesačne. Tretím produktom sú KORPORÁTNE DLHOPISY a Štvrtým, na ktorom sa podľa slov speakra pracuje, bude tzv. SOCIAL TRADING, kde klient bude môcť jedným klikom kopírovať investičné stratégie skúsených svetových Traderov. Tým, že sa jedná o online, nákup je možné dokončiť jedným zo spôsobov online platby.

Záver

Ťažko hodnotiť vopred ako sa obchodníkovi podarí naplno rozbehnúť platformu. Je však pravdou, že našiel spôsob, ako cez fintech spájať ľudí, informácie, znalosti a zručnosti. Netají sa septembrovým plánom štartu platformy v Čechách a následne jej umiestnením a využívaním všade, kde mu to MIFID a jeho licencia povolí.

 

Přidat komentář

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *